RECLAME GOOGLE ADWORDS SEARCH

*pachetele de mai jos reprezinta tariful agentiei in functie de marimea si complexitatea campaniei; bugetul campaniei se stabileste separat de catre client (sau impreuna cu agentia) in functie de obiectivele ce trebuie atinse

BASIC

instalare: 55 euro
55 euro/luna

  • 1-6 grupuri de anunturi
  • 8 optimizari pe luna
  • setare campanii
  • administrare si optimizare
  • instalare Analytics
  • cod monitorizare conversii
  • consultanta email
  • rapoarte lunare
  • extindere in reteaua de Display
  • consultanta pagini de destinatie
  • consultanta telefonica

ADVANCED

instalare: 140 euro
150 euro/luna

  • 10-16 grupuri de anunturi
  • 15 optimizari pe luna
  • setare campanii
  • administrare si optimizare
  • instalare Analytics
  • cod monitorizare conversii
  • consultanta email
  • rapoarte lunare
  • extindere in reteaua de Display
  • consultanta pagini de destinatie
  • consultanta telefonica

BUSINESS

instalare: 215 euro
350 euro/luna

  • 16-30 grupuri de anunturi
  • 20 optimizari pe luna
  • setare campanii
  • administrare si optimizare
  • instalare Analytics
  • cod monitorizare conversii
  • consultanta email
  • rapoarte lunare
  • extindere in reteaua de Display
  • consultanta pagini de destinatie
  • consultanta telefonica

RECOMANDARE – Daca desfasurati o campanie cu buget apropiat de 1000 euro/luna sau mai mare, va recomandam sa alegeti un pachet cu un numar mai mare de optimizari. Beneficiile unui numar mare de optimizari se observa cel mai bine la campanii cu bugete mari. Ex. La o campanie de reclame Google AdWords cu buget de 1500 euro/luna, desfasurata pe 7 luni am atins obiectivele stabilite initial cu doar 55% din buget in aproximativ 4 luni. Clientul a ramas cu 4725 euro pe care a ales sa-i investeasca in continuare. Pana la sfarsitul campaniei s-a atins un nivel de performanta de 220%, iar tariful agentiei s-a amortizat integral.

INTREBARI FRECVENTE INAINTE DE PORNIREA CAMPANIEI

CUM STIU DACA O CAMPANIE ADWORDS ESTE POTRIVITA PENTRU AFACEREA MEA?

O campanie de promovare, indiferent daca este vorba de AdWords sau alte canale de promovare (Facebook Ads, Display, Youtube, etc.) este o doar o unealta care poate rezolva numai un set specific de probleme si este doar una din cele 7 componente absolut necesare pentru o afacere de succes. Cele 4 probleme pe care le poate rezolva o campanie de promovare sunt:

1. Penetrarea pietei – cresterea numarului de clienti noi
2. Frecventa de cumparare – convingerea clientilor existenti sa cumpere mai des
3. Pozitionarea – cum este perceput brandul de catre consumatori
4. Notorietatea – cat de cunoscut este brandul.

O campanie nu poate rezolva in schimb probleme la nivelul urmatoarelor componente:
Produs – calitate slaba sau nesatisfacatoare fata de alte produse din piata sau un site care are probleme grave la nivel de user experience, iar optimizarea ratei de conversie lasa de dorit;
Pret – este prea mare si nu justifica valoarea perceputa de consumator sau este prea mic si campania de promovare nu poate fi rentabila pe termen lung;
Plasament – distanta fata de clienti este prea mare, curierul intarzie si livreaza greu, exista competitori mult mai aproape de locatia clientilor etc.
Personal – slab pregatit sau neinstruit, generand astfel o experienta neplacuta pentru clienti;
Proces – timp de asteptare lung, suport clienti inexistent, retur complicat etc.

In aceasta situatie, banii investiti intr-o campanie de promovare ar fi mai bine investiti in rezolvarea problemelor de mai sus si doar dupa ce acestea au fost rezolvate are sens si o campanie de promovare.

Am avut clienti care in urma campaniilor de promovare si-au crescut cifra de afaceri chiar si de 20 de ori, dar am avut si clienti care au oprit campaniile dupa 2-3 luni fiindca au aflat de problemele de mai sus din urma interactiunilor cu clientii veniti din campanii. Aceste probleme pot fi identificate mai bine cu un audit riguros al firmei decat cu o investitie de sute/mii de euro intr-o campanie de promovare.

CE INSEAMNA INSTALAREA UNEI CAMPANII?

Atunci când instalăm campania, noi ne ocupăm atât de crearea acesteia, cât și de contul clientului și de codurile de urmărire. Printre acțiunile pe care le implică instalarea campaniei se numără:
– crearea unui cont nou de AdWords dacă nu aveți deja unul sau doriți să folosiți altul nou;
– acordarea de permisiuni pentru client pentru ca acesta să poată vedea oricând ce se întâmplă în contul de AdWords;
– conectarea contului de AdWords la contul de Google Analytics;
– instalarea pixelului Google Tag Manager pentru a putea urmări conversiile și alte acțiuni inițiate de utilizatori pe website după ce au dat clic pe anunț;
– crearea și setarea campaniei, în funcție de preferințele clientului (locație, limbă, ore de difuzare, buget, metodă de licitare, extensii etc.);
– crearea de anunțuri și grupuri de anunțuri;
– sugestii privind paginile de destinație;
– identificarea cuvintelor cheie relevante și profitabile;
– ajustarea individuală a sumei licitate pentru cuvinte cheie pentru ca anunțurile să fie afișate pe poziția dorită în pagina de rezultate Google.

CE ESTE UN GRUP DE ANUNTURI?

Un grup de anunturi contine mai multe reclame (anunturi) care au cuvinte cheie in comun.
grup de anunturi = reclame (anunturi) + cuvinte cheie comune

Cand un utilizator efectueaza o cautare pe Google care include unul din cuvintele cheie din grupul de anunturi se va declansa si i se va afisa o reclama din acel grup. Pe parcursul campaniei grupurile de anunturi vor suferi modificari pana se pot considera optimizate. Se vor experimenta diferite combinatii de anunturi si cuvinte cheie pentru a obtine un scor de calitate cat mai ridicat. Cu cat scorul de calitate este mai ridicat cu atat costul per click este mai mic.

CE INSEAMNA NR. DE OPTIMIZARI?

O optimizare inseamna orice interventie care se face pe campanie cu scopul de a creste performanta ei si implica:
– modificarea sumei licitate pentru cuvintele cheie;
– eliminarea/adăugarea de extensii noi la anunțuri;
– modificarea setărilor campaniei;
– adăugarea/eliminarea/modificarea de anunțuri;
– adăugarea/eliminarea de cuvinte cheie;
– modificări de buget etc.;

Optimizările sunt foarte importante pentru o campanie, deoarece efectuarea acestora la intervale de timp prea lungi pot provoca pierderi însemnate, mai ales pentru clienții cu campanii mari. De exemplu, anunțurile nu se vor afișa pentru un cuvânt cheie foarte relevant dacă acesta nu are suma licitată suficient de mare ca să apară pe o poziție bună în pagină, dar în același timp o sumă licitată prea mare pentru un cuvânt cheie popular poate canibaliza celelalte cuvinte, consumând chiar și 80% din bugetul campaniei. Licitarea se face în timp real, iar sumele licitate necesare diferă în funcție de cât licitează ceilalți competitori în momentul efectuării căutării de către utilizator. Un număr mai mare de optimizări se traduce printr-o eficientizare crescută a campaniei, dat fiind faptul că ele se bazează atât pe datele din campaniile AdWords, cât și pe datele din Google Analytics privind comportamentul utilizatorilor pe website.

CE PACHET DE PROMOVARE SE POTRIVESTE PENTRU MINE?

Pachet Basic (1) – este potrivit pentru firme care ofera un serviciu principal si vor sa promoveze doar acel serviciu (contabil, avocat, doctor, pizzerie, pensiune etc.). Este deasemenea potrivit si pentru scopuri de branding cand site-ul nu este optimizat SEO si nu apare in primele rezultate atunci cand potentialii clienti fac o cautare dupa nume. In general acest pachet este preferat de clienti care nu au mai desfasurat o campanie Adwords in trecut si vor sa-si faca o idee inainte sa treaca la un pachet mai avansat.
buget recomandat: sub 300 euro/luna

Pachet Standard (2) – este potrivit pentru magazine online mici ce vor sa promoveze anumite produse sau categorii de produse principale ori pentru firme care ofera cateva servicii de baza pe care doresc sa le expuna potentialilor clienti.
buget recomandat: 300-500 euro/luna

Pachet Advanced (3) – datorita numarului mai mare de grupuri de anunturi si optimizari, este adecvat pentru magazine online medii sau pentru companii ce doresc sa desfasoare o campanie de penetrare a pietei cu scopul de a introduce produse sau servicii noi pe piata, ori a populariza produse/servicii deja existente dar mai putin cunoscute de publicul general.
buget recomandat: 500-1000 euro/luna

Pachet Business (4) – pentru magazine online mari sau corporatii ce doresc sa promoveze o gama larga de produse cu scopul de a atinge diverse obiective de marketing cruciale pe durata campaniei:
– penetrarea si educarea pietei
– monopolizarea cautarilor pe o anumita nisa si pe anumite cuvinte cheie cu scopul de a creste awareness-ul
– augmentarea unei campanii deja in desfasurare pe TV, print sau OOH
– utilizarea la potentialul maxim a extensiilor: locatie, extindere in display, telefon, sitelinks
buget recomandat: 1000+ euro/luna

Atentie: bugetele recomandate, desi sunt doar sugestii, ele au fost determinate din experienta de-a lungul anilor.
Bugetul campaniei este strans corelat cu numarul de optimizari. Mai concret, cu cat o campanie are un buget mai mare, cu atat este mai volatila si este necesar un numar de optimizari mai mare pentru a mentine un grad ridicat de performanta. Reciproca este deasemenea valabila: daca o campanie are buget mic, dar un numar mare de optimizari, nu se vor vedea beneficii majore.

In concluzie, nu recomandam sa alegeti un pachet cu un numar mic de optimizari la o campanie cu buget mare cu scopul de a face economie, deoarece banii economisiti se vor pierde apoi prin volatilitatea crescuta a campaniei cauzata de numarul mic de optimizari. Deseamenea, nu recomandam sa alegeti un pachet cu un numar mare de optimizari la o campanie cu buget mic in ideea ca diferenta de performanta va fi majora.

CE BUGET DE PROMOVARE SA INVESTESC?

O regula mai veche spune ca o firma daca este la prima actiune de promovare ar trebui sa aloce un buget de 10% din cifra de afaceri pentru activitati de marketing in primul an, iar apoi poate cobori gradual la 4%. Aceasta regula este prea generalista si nu intotdeauna adecvata, iar factual vorbind o firma care are un competitor de 10 ori mai mare, teoretic n-ar avea nici o sansa in fata lui aplicand regula asta. Exista insa o metoda mult mai buna si mai eficienta care niveleaza terenul chiar si intre o firma mica si una mare.

Greseala majora pe care o fac antreprenorii mici si medii este sa-si faca bugetul de promovare dupa regula de mai sus sau dupa costul per conversie. De exemplu, eu vand frigidere care costa 1500 RON si am marja de profit la ele de 150 RON, ceea ce inseamna ca am nevoie de un cost per conversie de 50 RON ca sa imi ramana profit de 100 RON. Matematic suna bine, iar teoretic daca functioneaza se poate scala la infinit. La fiecare 50 RON investiti, mai generez 100 RON profit, deci pot investi 50.000 RON si generez 100.000 RON profit daca exista cerere asa de mare pentru frigidere.

In realitate, metoda asta nu mai functioneaza. Motivul pentru care nu mai functioneaza este ca firmele mari nu gandesc si nu investesc asa, in detrimentul firmelor mici care investesc dupa criterii invechite. In loc sa investeasca in functie de costul per conversie, firmele mari investesc in functie de CLV – customer lifetime value. CLV inseamna cati bani imi aduce mie un client pe tot parcursul relatiei sale cu firma mea. El cumpara astazi un frigider, dar peste 6 luni poate cumpara si o masina de spalat, apoi un televizor, apoi un aragaz si tot asa. Cand tragem linie ajungem la concluzia ca un client valoreaza de fapt 15.000 RON pe termen lung, asta insemnand 1.500 RON profit per client. Avand perspectiva acestor numere, putem investi chiar si 500 RON pentru a castiga un client si tot ramanem cu 1.000 RON profit.

Al doilea secret pe care firmele mari il stiu si cele mici nu-l stiu este loializarea. Intr-adevar am investit 500 RON si am castigat acest client, insa tot ce garanteaza acest lucru este ca am castigat eu clientul si nu cel care a investit 50 RON. Mai departe trebuie sa ma asigur ca data viitoare el va cumpara tot de la mine si ca intr-adevar o sa ajung la o valoare de 15.000 RON per client. Pentru a loializa un client avem nevoie de 2 componente:
– experienta sa la prima interactiune sa fie impecabila, chiar memorabila daca e posibil
– calea de retur.

Motivul pentru care avem nevoie de o cale de retur este ca desi firmele mici si medii ofera intr-adevar experiente foarte bune la prima interactiune, asta nu garanteaza intotdeauna ca un client isi va reaminti si se va intoarce. Acest lucru este si mai pregnant in cazul magazinelor online care ofera produse similare cu ale competitorilor si nu au puncte de diferentiere evidente. In continuare vom explica cateva metode de a implementa o cale de retur eficienta.

1. Primul exemplu si poate cel mai bun este newsletterul. In momentul in care clientul a finalizat prima comanda, datele lui de contact (in special e-mail) se salveaza intr-o baza de date. Acest lucru ne permite ca pe viitor sa-i trimitem oferte pentru a genera conversii noi de la el, dar la costuri infinit mai mici decat o campanie normala de promovare.
2. O alta metoda este remarketing-ul. Clientii care au convertit se salveaza intr-o lista de remarketing iar la momentul potrivit le afisam bannere cu oferte care i-ar putea interesa. Rata de conversie la remarketing este semnificativ mai mare decat la o campanie normala, deci si costurile sunt mai mici.
3. Alta metoda care ar putea ajuta intr-o masura, desi nu la fel de mult ca cele 2 de mai sus, ar fi un blog unde se posteaza continut care prezinta interes pentru clienti si in felul acesta firma ramane constant ca opțiune în mintea consumatorului. Din cand in cand blogul poate fi folosit pentru a posta oferte.
4. Nu in ultimul rand, o solutie foarte buna pentru a mentine un grad ridicat de interactiune cu clientii ar fi o pagina de social media (Facebook, Youtube). Pe langa faptul ca aceste canale ne ajuta sa pastram contactul cu clientii existenti, ele ar putea fi si o sursa buna de clienti noi.

Concluzii
– bugetul campaniei nu ar trebui stabilit in functie de valoarea unei conversii, ci in functie de valoarea pe termen lung a clientului (CLV) si a numarului de clienti pe care ii dorim si putem sa-i servim;
– CLV-ul este acelasi si pentru firmele mici si pentru firmele mari; cine castiga primul un client si il loializeaza, castiga pe termen lung;
– in momentul in care a inceput campania trebuie facute eforturi constante de loializare a clientului pentru a genera vanzari repetate;
– clientii odata loializati vor aduce la randul lor alti clienti noi prin recomandare, fara costuri aditionale;
atuul major al firmele mici si medii este pot oferi experiente mai memorabile/personale si pot loializa clientii mai bine decat firmele mari care isi loializeaza clientii strict algoritmic.

Anunțuri în rețeaua de căutare – exemple

Anunțurile în rețeaua de căutare arată aproape identic cu rezultatele organice (rezultatele căutărilor normale efectuate pe Google). Mai jos avem 2 exemple. Primul este un anunț realizat cu Google AdWords, cel de-al doilea este organic. Diferența esențială dintre cele două este ordinea. În funcție de scorul de calitate obținut, puteți ocupa 1 dintre cele 4 poziții rezervate deasupra rezultatelor organice pe prima pagină, în toate căutările efectuate pe Google pentru cuvintele cheie pe care le doriți.

cautare
organic

De ce este important acest lucru? Deoarece campaniile Adwords Search se incadreaza la metodele de promovare de tip „pull”. Ce inseamnă asta în termeni simpli este că spre deosebire de alte tipuri de campanii unde reclama este împinsă către potențialul client (push), iar în urma expunerii repetate ne așteptăm ca el să faca o acțiune, la campaniile de tip „pull” clientul este deja interesat și caută în mod activ o soluție la problema sa. Reclamele Adwords Search practic vin în întâmpinarea clientului cu o soluție. Consecința este că rata de conversie la acest tip de reclame este mai mare față de alte metode de promovare, iar traficul adus pe site este prevalidat și este deja interesat de produsele sau serviciile oferite.

De ce sa lucrezi cu noi?

  • suntem certificați AdWords, deci vă oferim servicii Adwords profesioniste.
  • ne-am autoimpus anumite standarde când vine vorba de performanța campaniilor, motiv pentru care cel mai mic pachet al nostru pornește de la 8 optimizari/lună; considerăm că acesta este punctul de pornire pentru a livra o campanie bună
  • noi ne ocupăm în totalitate de orice probleme care țin de contul de reclame AdWords al clientului de la crearea textului/mesajului reclamei până la urmărirea zilnică a evoluției campaniei și rezolvarea imediată a oricăror probleme tehnice care pot provoca întreruperea temporară a campaniilor.
  • știm să creăm de la zero campanii de publicitate pe Google extrem de eficiente și să reparăm/îmbunătățim campanii de reclame Google AdWords deja existente.
  • cunoaștem foarte bine regulile companiei Google, iar dumneavoastră puteți să vă conduceți afacerea fără griji, știind că noi avem grijă să respectăm aceste reguli în crearea reclamelor, evitând blocarea definitivă a contului.
  • putem să vă reducem costul pe clic printr-un scor de calitate bun al reclamelor pe care le creăm.

Beneficii financiare:

  • capacitatea de a atrage clienți rapid
  • bugetul zilnic alocat campaniei de reclame AdWords este stabilit dinainte cu clientul și nu va fi modificat decât la cererea clientului
  • spre deosebire de SEO, rezultatele sunt vizibile nu în săptămâni și luni, ci în ore și zile
  • reclamele online sunt mai puțin costisitoare față de celelalte metode de publicitate
  • dacă website-ul dumneavoastră a fost penalizat de Google, campaniile de reclame AdWords reprezintă o sursă de trafic care te poate menține pe linia de plutire în lunile fără trafic organic până reușiți să remediați problema. Campaniile AdWords nu sunt afectate de penalizările aplicate de Google în rețeaua de căutare.

 

Beneficii de imagine:

  • colaborăm cu angajații din alte departamente ale companiei dumneavoastră și vă putem transforma într-un brand popular
  • menținem imaginea unui brand de succes
  • vă oferim oportunitatea de a vinde mai multe produse la un preț mai ridicat prin creșterea valorii brandului și a produselor asociate acestuia.

 

Beneficii analizabile:

  • rapoarte periodice clare, detaliate și personalizate pentru o imagine de ansamblu excelentă
  • raportarea conține toate datele solicitate de client precum numărul de persoane care au dat click pe reclame, pe ce pagini ale site-ului au intrat, cât au stat pe site, câți au cumpărat etc.
  • testăm mai multe variante de reclame AdWords și le alegem pe cele care au cele mai bune conversii
  • din rapoarte puteți observa cu ușurință profitabilitatea investiției în reclame pe Google și suma optimă de investit în campaniile AdWords pentru a obține cel mai bun ROI.

CONTACTATI-NE

Email: contact [at] netmetrics.ro

Telefon: 0766 482 899