RECLAME FACEBOOK PREȚURI

*pachetele de mai jos reprezinta tariful agentiei in functie de marimea si complexitatea campaniei; bugetul campaniei se stabileste separat de catre client (sau impreuna cu agentia) in functie de obiectivele ce trebuie atinse

STANDARD

instalare: 100 euro
100 euro/luna

  • 1-3 reclame
  • 8 optimizari/luna
  • setare campanii
  • administrare si optimizare
  • consultanta email
  • rapoarte lunare
  • instalare Analytics
  • cod monitorizare conversii
  • consultanta pagini de destinatie
  • consultanta telefonica
  • remarketing

BUSINESS

instalare: 280 euro
200 euro/luna

  • 8-15 reclame
  • 20 optimizari/luna
  • setare campanii
  • administrare si optimizare
  • consultanta email
  • rapoarte lunare
  • instalare Analytics
  • cod monitorizare conversii
  • consultanta pagini de destinatie
  • consultanta telefonica
  • remarketing

LIKES

instalare: 80 euro
75 euro/luna

  • 1 pagina Facebook
  • 8 optimizari/luna
  • setare campanii
  • administrare si optimizare
  • consultanta email
  • rapoarte lunare
  • instalare Analytics
  • cod monitorizare conversii
  • consultanta pagini de destinatie
  • consultanta telefonica
  • remarketing

RECLAMELE POT FI DE FORMA:

Carusele cu Produse

*caruselele pot contine pana la 10 produse diferite

exemplu_carusel

Bannere Custom

*bannerele se modifica cand genereaza ad-fatigue / scade performanta

exemplu_banner_custom

INTREBARI FRECVENTE INAINTE DE PORNIREA CAMPANIEI

CUM STIU DACA O CAMPANIE FACEBOOK ESTE POTRIVITA PENTRU AFACEREA MEA?

O campanie de promovare, indiferent daca este vorba de Facebook Ads sau alte canale de promovare (Adwords Search, Display, Youtube, etc.) este o doar o unealta care poate rezolva numai un set specific de probleme si este doar una din cele 7 componente absolut necesare pentru o afacere de succes. Cele 4 probleme pe care le poate rezolva o campanie de promovare sunt:

1. Penetrarea pietei – cresterea numarului de clienti noi
2. Frecventa de cumparare – convingerea clientilor existenti sa cumpere mai des
3. Pozitionarea – cum este perceput brandul de catre consumatori
4. Notorietatea – cat de cunoscut este brandul.

O campanie nu poate rezolva in schimb probleme la nivelul urmatoarelor componente:
Produs – calitate slaba sau nesatisfacatoare fata de alte produse din piata sau un site care are probleme grave la nivel de user experience, iar optimizarea ratei de conversie lasa de dorit;
Pret – este prea mare si nu justifica valoarea perceputa de consumator sau este prea mic si campania de promovare nu poate fi rentabila pe termen lung;
Plasament – distanta fata de clienti este prea mare, curierul intarzie si livreaza greu, exista competitori mult mai aproape de locatia clientilor etc.
Personal – slab pregatit sau neinstruit, generand astfel o experienta neplacuta pentru clienti;
Proces – timp de asteptare lung, suport clienti inexistent, retur complicat etc.

In aceasta situatie, banii investiti intr-o campanie de promovare ar fi mai bine investiti in rezolvarea problemelor de mai sus si doar dupa ce acestea au fost rezolvate are sens si o campanie de promovare.

Am avut clienti care in urma campaniilor de promovare si-au crescut cifra de afaceri chiar si de 20 de ori, dar am avut si clienti care au oprit campaniile dupa 2-3 luni fiindca au aflat de problemele de mai sus in urma interactiunilor cu clientii veniti din campanii. Aceste probleme pot fi identificate mai bine cu un audit riguros al firmei decat cu o investitie de sute/mii de euro intr-o campanie de promovare.

CE INSEAMNA INSTALAREA UNEI CAMPANII?

Instalarea unei campanii inseamna toti pasii dinaintea pornirii campaniei:
– crearea unui Ad Account cu datele firmei clientului
– conectarea Ad Accountului la pagina oficiala de Facebook a clientului
– conectarea unui cont de Facebook al clientului la Ad Account pentru a avea acces la campanii, cheltuieli, facturi etc.
– crearea reclamelor (bannere/carusele)
– alegerea publicului tinta
– compunerea textului pentru reclame
– instalarea de Analytics pe site-ul clientului si configurarea codului de monitorizare a conversiilor
– simularea diferitelor tipuri de obiective pentru campanie pentru a-l alege pe cel potrivit
– alte operatiuni care sunt necesare inainte de pornirea efectiva a campaniei.

CE INSEAMNA NR. DE OPTIMIZARI?

O optimizare inseamna orice interventie care se face pe campanie cu scopul de a creste performanta ei si implica:
– verificarea individuala a fiecarei reclame din campanie si a indicatorilor de performanta: CPC – cost per click, CPM – cost per mia de afisari, rata de clic, rata de conversie, rata de interactiune etc.
– modificarea unuia sau a mai multor parametri din reclama/campanie pentru a imbunatati indicatorii de performanta de mai sus: public tinta, texte, imagini, tipul de licitare, buget, obiectiv, ore de difuzare etc.
– in cazul magazinelor online, o optimizare poate sa insemne si inlocuirea totala sau partiala a unor produse promovate la cererea clientului (stoc epuizat, terminarea sezonului, produse nou aduse ce trebuie promovate).

CE PACHET DE PROMOVARE SE POTRIVESTE PENTRU MINE?

Pachet Standard (1) – este potrivit pentru firme care ofera un serviciu principal si vor sa promoveze acel serviciu prin bannere dedicate (contabil, avocat, doctor, pizzerie, pensiune etc.). Deasemenea acest pachet este potrivit si pentru magazine mici de nisa (ex. produse handmade) ce vor sa promoveze produsele prin carusele.
buget recomandat: sub 500 euro/luna

Pachet Advanced (2) – este potrivit pentru magazine online medii ce vor sa promoveze anumite produse sub forma de carusele sau pentru firme care ofera mai multe servicii si aleg sa le promoveze prin bannere dedicate pentru fiecare.
buget recomandat: 500-1000 euro/luna

Pachet Business (3) – adecvat pentru magazine online mai mari (carusele cu produse) sau pentru corporatii care ofera o gama de produse/servicii ce trebuie promovate in cadrul unei campanii de notorietate sau pozitionare (bannere dedicate) si care beneficiaza de pe urma unui numar mare de optimizari si de functionalitati precum remarketing-ul.
buget recomandat: 1000+ euro/luna

Pachet Likes (4) – dupa cum spune si numele acest pachet, este pentru firme/persoane care vor sa creasca numarul de fani (likes) ai unei pagini de Facebook
buget recomandat: in functie de obiectiv (nr. de fani)

Atentie: bugetele recomandate, desi sunt doar sugestii, ele au fost determinate din experienta de-a lungul anilor.
Bugetul campaniei este strans corelat cu numarul de optimizari. Mai concret, cu cat o campanie are un buget mai mare, cu atat este mai volatila si este necesar un numar de optimizari mai mare pentru a mentine un grad ridicat de performanta. Reciproca este deasemenea valabila: daca o campanie are buget mic, dar un numar mare de optimizari, nu se vor vedea beneficii majore.

In concluzie, nu recomandam sa alegeti un pachet cu un numar mic de optimizari la o campanie cu buget mare cu scopul de a face economie, deoarece banii economisiti se vor pierde apoi prin volatilitatea crescuta a campaniei cauzata de numarul mic de optimizari. Deseamenea, nu recomandam sa alegeti un pachet cu un numar mare de optimizari la o campanie cu buget mic in ideea ca diferenta de performanta va fi majora.

CE BUGET DE PROMOVARE SA INVESTESC?

O regula mai veche spune ca o firma daca este la prima actiune de promovare ar trebui sa aloce un buget de 10% din cifra de afaceri pentru activitati de marketing in primul an, iar apoi poate cobori gradual la 4%. Aceasta regula este prea generalista si nu intotdeauna adecvata, iar factual vorbind o firma care are un competitor de 10 ori mai mare, teoretic n-ar avea nici o sansa in fata lui aplicand regula asta. Exista insa o metoda mult mai buna si mai eficienta care niveleaza terenul chiar si intre o firma mica si una mare.

Greseala majora pe care o fac antreprenorii mici si medii este sa-si faca bugetul de promovare dupa regula de mai sus sau dupa costul per conversie. De exemplu, eu vand frigidere care costa 1500 RON si am marja de profit la ele de 150 RON, ceea ce inseamna ca am nevoie de un cost per conversie de 50 RON ca sa imi ramana profit de 100 RON. Matematic suna bine, iar teoretic daca functioneaza se poate scala la infinit. La fiecare 50 RON investiti, mai generez 100 RON profit, deci pot investi 50.000 RON si generez 100.000 RON profit daca exista cerere asa de mare pentru frigidere.

In realitate, metoda asta nu mai functioneaza. Motivul pentru care nu mai functioneaza este ca firmele mari nu gandesc si nu investesc asa, in detrimentul firmelor mici care investesc dupa criterii invechite. In loc sa investeasca in functie de costul per conversie, firmele mari investesc in functie de CLV – customer lifetime value. CLV inseamna cati bani imi aduce mie un client pe tot parcursul relatiei sale cu firma mea. El cumpara astazi un frigider, dar peste 6 luni poate cumpara si o masina de spalat, apoi un televizor, apoi un aragaz si tot asa. Cand tragem linie ajungem la concluzia ca un client valoreaza de fapt 15.000 RON pe termen lung, asta insemnand 1.500 RON profit per client. Avand perspectiva acestor numere, putem investi chiar si 500 RON pentru a castiga un client si tot ramanem cu 1.000 RON profit.

Al doilea secret pe care firmele mari il stiu si cele mici nu-l stiu este loializarea. Intr-adevar am investit 500 RON si am castigat acest client, insa tot ce garanteaza acest lucru este ca am castigat eu clientul si nu cel care a investit 50 RON. Mai departe trebuie sa ma asigur ca data viitoare el va cumpara tot de la mine si ca intr-adevar o sa ajung la o valoare de 15.000 RON per client.
Pentru a loializa un client avem nevoie de 2 componente:
– experienta sa la prima interactiune sa fie impecabila, chiar memorabila daca e posibil
– calea de retur.

Motivul pentru care avem nevoie de o cale de retur este ca desi firmele mici si medii ofera intr-adevar experiente foarte bune la prima interactiune, asta nu garanteaza intotdeauna ca un client isi va reaminti si se va intoarce. Acest lucru este si mai pregnant in cazul magazinelor online care ofera produse similare cu ale competitorilor si nu au puncte de diferentiere evidente. In continuare vom explica cateva metode de a implementa o cale de retur eficienta.

1. Primul exemplu si poate cel mai bun este newsletterul. In momentul in care clientul a finalizat prima comanda, datele lui de contact (in special e-mail) se salveaza intr-o baza de date. Acest lucru ne permite ca pe viitor sa-i trimitem oferte pentru a genera conversii noi de la el, dar la costuri infinit mai mici decat o campanie normala de promovare.
2. O alta metoda este remarketing-ul. Clientii care au convertit se salveaza intr-o lista de remarketing iar la momentul potrivit le afisam bannere cu oferte care i-ar putea interesa. Rata de conversie la remarketing este semnificativ mai mare decat la o campanie normala, deci si costurile sunt mai mici.
3. Alta metoda care ar putea ajuta intr-o masura, desi nu la fel de mult ca cele 2 de mai sus, ar fi un blog unde se posteaza continut care prezinta interes pentru clienti si in felul acesta firma ramane constant ca opțiune în mintea consumatorului. Din cand in cand blogul poate fi folosit pentru a posta oferte.
4. Nu in ultimul rand, o solutie foarte buna pentru a mentine un grad ridicat de interactiune cu clientii ar fi o pagina de social media (Facebook, Youtube). Pe langa faptul ca aceste canale ne ajuta sa pastram contactul cu clientii existenti, ele ar putea fi si o sursa buna de clienti noi.

Concluzii
– bugetul campaniei nu ar trebui stabilit in functie de valoarea unei conversii, ci in functie de valoarea pe termen lung a clientului (CLV) si a numarului de clienti pe care ii dorim si putem sa-i servim;
– CLV-ul este acelasi si pentru firmele mici si pentru firmele mari; cine castiga primul un client si il loializeaza, castiga pe termen lung;
– in momentul in care a inceput campania trebuie facute eforturi constante de loializare a clientului pentru a genera vanzari repetate;
– clientii odata loializati vor aduce la randul lor alti clienti noi prin recomandare, fara costuri aditionale;
atuul major al firmele mici si medii este pot oferi experiente mai memorabile/personale si pot loializa clientii mai bine decat firmele mari care isi loializeaza clientii strict algoritmic.

Facebook nu mai e un mijloc de promovare online gratuit pentru afaceri după ultimele actualizări. Dacă ți-ai făcut o pagină pentru afacerea ta și dorești să începi o campanie de promovare pe Facebook, acest lucru se poate face doar prin reclame online. Desigur, poți încerca să postezi regulat și materiale de calitate, însă vei observa în scurt timp că eforturile tale nu vor fi răsplătite pe măsura așteptărilor pentru că Facebook și-a modificat algoritmul astfel încât doar o mică parte dintre postările tale vor mai apărea pe peretele celor care îți urmăresc pagina dacă nu plătești pentru promovare.

Afacerile preferă publicitatea pe Facebook pentru că datele de care dispune compania permite o selectare extrem de precisă a audienței care va vedea reclamele tale prin filtrare în funcție de locație, vârstă, sex, limbi cunoscute, interese, comportamente. La dispoziție mai ai și alte date demografice și psihografice precum: relație, studii, serviciu, afinitate etnică, generație, politică (SUA), părinți, evenimente din viață, etc.. În funcție de filtrele aplicate, Facebook îți va afișa apoi un impact potențial, adică o estimare a numărului de persoane care îndeplinesc condițiile tale și ar putea să-ți vadă reclama.

Obiectivele campaniilor de promovare pe Facebook pot fi destul de variate, de la atragerea de vizite pe website, la promovarea unei postări, a unei aplicații, a unui videoclip sau creșterea numărului de fani ai paginii de Facebook. În ceea ce privește prețul reclamelor pe Facebook, ai libertatea să fixezi un buget zilnic sau un buget total. Bugetul minim este de 2 lei/zi. Campaniile de promovare pe Facebook pot fi programate să ruleze pentru un interval limitat sau pe o perioadă nedeterminată. La tipul de licitare, Facebook îți oferă din nou mai multe opțiuni, în funcție de obiectivul pe care l-ai ales pentru campanie.

În cazul reclamelor pe Facebook, în ciuda preciziei extraordinare de vizare a publicului țintă, dacă vei lăsa bugetul campaniilor să se consume automat, este posibil să se cheltuie sume destul de mari zilnic fără să obții rezultatele spectaculoase. De aceea, este recomandat să apelezi la o agenție de marketing online care să știe cum și când să limiteze cheltuirea bugetului pentru a obține un randament cât mai bun pentru banii investiți, precum și ce măsuri să adopte pentru îmbunătățirea punctajului de relevanță care determină cât vei plăti/acțiune (clic către website, like la pagină sau postare etc.)

Facebook își actualizează algoritmul constant. Apelând la profesioniști, vei avea garanția unor campanii bine făcute și rapoarte periodice din care se văd clar rezultatele.

CONTACTATI-NE

Email: contact [at] netmetrics.ro

Telefon: 0766 482 899